חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

שכיחותה של חולשת מיקוד לאחר פגיעת צוואר וצליפת שוט בתאונות דרכים

במחקר ראשון מסוגו נבדקה מהי השכיחות של חולשת מיקוד בקרב נפגעי תאונות דרכים קלות עם פגיעות צוואר/צליפת שוט בהשוואה לנבדקים שלא עברו תאונה

המחקר פורסם ב-25/12/17
25/12/2017

 

החוקרת: פרופ' הדס קליש, מרכז רפואי רבין

המחקר נערך בחסות קרן מחקרים שליד אגוד חברות הביטוח בישראל

 

תקציר:

במחקר ראשון מסוגו, נבדקה מהי השכיחות של חולשת מיקוד בקרב נפגעי תאונות דרכים קלות עם פגיעות צוואר/צליפת שוט, בהשוואה  לנבדקים שלא עברו תאונה (קבוצת ביקורת).

הגדרות
1. צליפת שוט: בכבישים העמוסים של העולם המערבי, ובפרט בישראל, נתח ניכר מתאונות הדרכים הן פגיעות פגוש קדמי-אחורי, בהן רכב שלא מספיק לעצור מתנגש ברכב שלפניו. במסגרת תאונה מסוג זה, המעורבים בתאונה נפגעים במנגנון של תאוצה-האטה, וסובלים לעתים מצליפת שוט/פגיעת צוואר.


2. מיקוד הינה תנועות שתי העיניים פנימה בזמן ביצוע מטלות לקרוב כמו קריאה וכתיבה. חולשת מיקוד גורמת לקשיים בקריאה, בכתיבה, ובעבודה מול מחשב, ולכן קיומה של חולשת מיקוד מקשה על מטופלים לחזור לתפקוד מלא בעבודה.

 

פרופ' הדס קליש

 

עבור לתוכן העמוד